top of page

Club & Bestuur

Bestuur

Met een dagelijks bestuur en 5 specialistische commissies, wordt het bestuur van onze club gevormd. Samen vormen zij de kern van de club en geven zij samen met alle andere vrijwilligers de toekomst van onze club vorm. Samen stellen zij jaarlijks een jaarplan op die tijdens onze jaarlijkse algemene ledenvergadering in september met de leden gedeeld wordt.

 

Heb je vragen, opmerkingen of gewoon een goed idee. Het bestuur luistert graag naar je!

Bob van Kemenade

Organiseren

Commissie Organiseren

De commissie 'Organiseren' is verantwoordelijk voor:

- Het inschrijven van teams voor de competitie

- De huur en indeling van zaaluren voor trainingen en wedstrijden (in overleg met gemeente en andere verenigingen)

- Het indelen van zaalwacht (scheidsrechters en bezetting wedstrijdtafel)

Indien nodig worden naast eigen wedstrijden, ook scheidsrechters ingezet voor wedstrijden tussen andere verenigingen.

De commissie houdt zich vooral bezig met administratieve taken die nodig zijn om wedstrijden en trainingen van onze club mogelijk te maken.

De leden van de commissie organiseren zijn Jordy Dols en Geert Welten. Mocht je hen bij hun taken willen ondersteunen, stuur dan een mail naar organiseren@bclieshout.nl

Opleiden

Commissie Opleiden

De commissie ‘Opleiden’ houdt zich bezig met de inhoud het jeugdopleidingsplan en naleving daarvan. Samen met de trainers bekijken zij welke trainingsmethoden best passend zijn voor de verschillende leeftijdsgroepen. Daarnaast starten we dit seizoen met een opleidingsplan voor scheidsrechters onder onze competitie spelende leden. In het seizoen  richt de commissie zich vooral op:

  • Afronden van jeugdopleidingsplan

  • Ondersteunen van trainers/coaches met advies en beleidsmatige aanpak

  • Opstart opleidingsplan voor scheidsrechters

Trainers en scheidsrechters behoren tot de meest belangrijkste vrijwilligers van onze club. Zonder invulling van deze rollen ontbreekt het onze teams aan lerend vermogen en kunnen ze geen competitie spelen. Onze club is groeiende. Vooral het aantal jeugdleden neemt, mede dankzij het jaarlijkse basisscholen toernooi toe. Dit betekent meer teams en meer wedstrijden. Daarbij hebben we dus meer trainers/coaches en meer scheidsrechters nodig.

Voor de leiding van deze commissie staat momenteel een vacature open

CommunicatiePR

Commissie Communicatie & PR

Communicatie is een belangrijk onderdeel om leden en naasten te informeren over nieuws en ontwikkelingen binnen onze club. Hoe vergaat het onze teams in de competitie? Welke activiteiten staan er op het programma? En wat is het meest recente nieuws? Dit communiceren we via (digitale) media, zoals onze website, social media kanalen of via lokale media, zoals de Mooi Laarbeek Krant. Lokale media zorgen ervoor dat onze club onder de aandacht blijft in onze gemeente. Onlangs is de website nieuw leven ingeblazen, wordt Instagram veelvuldig ingezet voor communicatie en zijn we ook weer op Facebook actief. Dit is m.n. te danken aan coördinator Jaap van den Broek, met intensieve ondersteuning van Floor Welten. 

Om te kunnen communiceren moeten berichten, fotografie en eventueel video worden aangeleverd. De commissie ‘Communicatie & PR’ redigeert de aangeleverde stukken tot berichten die kunnen worden geplaatst op onze kanalen. Mocht je interesse hebben om een rol te vervullen in deze commissie, stuur dan een mail. Maar ook als je niet in deze commissie zit kun je berichten en/of media aanleveren via pr@bclieshout.nl of vermeld ons in je eigen social media berichten die betrekking hebben op onze club.

Dit seizoen ligt de focus voor ‘Communicatie en PR’ op:

  • Uitbouwen informatievoorziening op website, via social media en nieuwsbrieven

  • Structurele berichtgeving in lokale media

  • Format ontwikkelen voor aanleveren wedstrijdverslagen

  • Lancering nieuwe website

Faciliteiten

Commissie Faciliteiten

De commissie ‘Faciliteiten’ verzorgt alle materialen waarmee wij onze sport kunnen beoefenen. Denk aan de aanschaf en controle van ballen, het beheer van wedstrijdtenues, aanschaf van andere trainingsmiddelen. Een recent bijvoorbeeld is ook de coördinatie van buitenvelden voor trainingen in tijden van de coronacrisis en regelen van trainingsmaterialen voor deze buitentrainingen.. 

Dit seizoen richt de commissie ‘Faciliteiten’ zich voornamelijk op:

  • Coördinatie aanleg compleet nieuw buitenveld in Lieshout

  • Structuur bouwen voor inname en verstrekken tenues

  • Controle en onderhoud trainingsmaterialen

 

De commissie Faciliteiten heeft een groot aandachtsgebied, waar veel pragmatische taken zijn ondergebracht. Als coördinator van  de commissie staat Harm Steegs er momenteel nog alleen voor. Voor controle, aanschaf en onderhoud van materialen is hulp gewenst. Ben jij een aanpakker die van woorden, daden maakt? Neem dan contact op via faciliteiten@bclieshout.nl.

Activiteiten

Commissie Activiteiten

De commissie ‘Activiteiten’ draait al enkele jaren op volle toeren en is misschien wel de meest zichtbare commissie, onder leiding van Maarten de Groot. De commissie regelt alle activiteiten buiten de trainingen en wedstrijden om. Denk aan All-Star weekenden, uitstapjes zoals bezoeken van eredivisiewedstrijden, filmavonden in de sporthal, GPS speurtochten etc. Sommige activiteiten zijn jaarlijks terugkerend, andere ontstaan spontaan. 

Activiteiten

Voor dit jaar hebben we onderstaande activiteiten in de agenda staan:

  • Activiteit 1: Seizoenopening 

  • Activiteit 2: Filmavond of (eredivisie) wedstrijd kijken

  • Activiteit 3: Kerstactiviteit

  • Activiteit 4: Laarbeeks Basisschool Basketball Toernooi 

  • Activiteit 5: Seizoenafsluiting met o.a. het All Star Weekend 

  • Activiteit 6: Kamp

  • Activiteit 7: Vrijwilligersavond 

Ben jij wel van het plannen en organiseren van activiteiten? Meld je dan aan voor deze commissie via activiteiten@bclieshout.nl. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom evenals eigen initiatief en eigenaarschap als het gaat om het organiseren van een activiteit.

bottom of page